POEZII SCRISE DE FELICIA FELDIOREAN!!

miercuri, 2 decembrie 2009

VISEAZA-MA IARNA-FELICIA FELDIOREAN
Viseaza-ma intr-o iarna intr-o zapada rece si grea
Viseaza-ma in mijlocul Universului
Aduna-ma ca pe o speranta
Si daruieste-ma copiilor saraci si tristi si bolnavi.


Viseaza-ma iarna,pe ceata
Si risipeste-ma fara sovaire
Asa cum odata
Risipeai florile in parul meu.

Viseaza-ma pe viscol,intr-o iarna
Si stinge-ma,asa cum stingi un felinar
Care a ars o iarna...si inc-o iarna.
..Si alte ierni in zadar.

Viseaza-ma intr-o iarna,intr-un sat
Si ajuta-ma sa aprind focul in vatra
Apoi colinda-ma,asa cum numai tu stii s-o faci
In noaptea Anului Nou.

Viseaza-ma in iarna cea mai grea
In cea mai indepartata parte a lumii
Si crede-ma,voi zambi putin...
Apoi voi pleca...Cu parul plin de neaua visurilor tale.


DU-MA LA POLUL NORD,IUBIREA MEA

Eu sunt un aisberg ce strabate marea
Si muntii si padurea si ninsoarea.
Si chiar prin foc de-as trece intr-o zi
De-atata ger nu m-as putea topi.


Si ceea ce-as dori mai mult sub soare
Sa fiu intaiul aisberg ce moare
Sub flacara iubirilor din zori
Si sa ma ratacesc printre ninsori.

Incerci mereu sa ma ucizi tacut
Dar ca un happy-end dintr-un film mut
Ramanem infinit de mult asa
Tu,foc ce tii in palme gheata mea.

Tu,rug aprins ce simti tristetea mea
Eu aisberg mut ce-ti tulbur linistea
As vrea si eu sa-ti dau caldura mea
Dar de la gheata poti avea ceva?

Atunci as vrea sa mor de dragul tau
Si sa te rog sa nu-mi vorbesti de rau
Si ca sa pierzi infiorarea grea
Du-ma la Polul Nord,iubirea mea.

Si sa nu spui la nimeni c-am pierit
Nu vreau sa stie cat timp ne-am iubit
Si atunci cand va fi iarna-n infinit
Sa-ti amintesti de-un aisberg ce-a murit.

2 FEBRUARIE 1989,ARINI

'
IUBIREA MEA DE GHEATA-FELICIA FELDIOREAN
Iubirea mea de gheata,vino
Sa facem focul in paduri
Si sa ne incalzim,lumino
In iarna plina de lupi suri.


Iubirea mea de gheata,spune
Unde se-ascunde viata ta
Si de ce soarele apune
Umbrindu-ti iarasi inima.

Iubirea mea de gheata-asteapta
Provizii pentru foc sa fac
Si-apoi cu mana ta cea dreapta
Astupa-mi gura ca sa tac.

Iubirea mea de gheata,lasa
Sa-ti tin obrajii-n palma mea
Si amandoi sa stam in casa
Pana cand stele vor cadea.

Iubirea mea ce-ai fost de gheata
Sa nu plecam de-aici curand
Acum te-am readus la viata
Si n-as vrea sa te pierd nicicand.

2 FEBRUARIE 1989,ARINI


COLIND PENTRU BATRANII DIN AZIL
FELDIOREAN FELICIA


Motto:Colind,cantec trist
Colind de uitare
Cu ramuri de brad
Ingropate in ninsoare.

Iubitii mei copii-batrani
Iubitii mei batrani-copii
Nu mai aveti nimic in maini
Unde-au plecat ai vostri fii?
Ce semn prevestitor de rele
V-a spus ca intr-o buna zi
In nopti fara luciri de stele
Veti fi mutati de-ai vostrii fii.


Ca ochii curati de caprioara
Din ochii blanzi ati lacrimat
Cand ati vazut ultima oara
Casa din care v-au mutat.

Si nici nu ati avut preteni
Voi ati avut numai dureri
Si nici nu pretindeati atenti
Dupa atatea lungi taceri.

Va mai aduceti voi aminte
Cum contemplati fulgii ce cad?
Pentru ale voastre dureri sfinte
V-aduc o ramura de brad.
Si va colind de dor de casa
Si va colind de sarbatori
Cand painea rumenea pe masa
O mai simtiti doar din scrisori.

Eu va colind in ierni cu stele
Sub geamul vostru stau si cant
Acum,cand mii de gandurii rele
Ati adunat de pe pamant.

Rasplata ce-ati facut la toti
Pentru al vostru sfant copil
Si pentru-ai vostri dragi nepoti
E-o condamnare la azil.

Ati suferit si v-a fost greu
Ca sa le fie lor mai bine
Si-acum va intrebati mereu
De ce le e cu voi rusine.

Sa-nvete-scoli si-n facultati
Voi ati muncit din greu,cu jale,
Si v-ati luptat cu greutati
Si acum va stingeti prin spitale.
Si nu ar fi nimica greu
Sub soarele ce parca-i stins
Dar voi ii veti iubi mereu
Batrani senini cu parul nins.

Si-asa va stingeti prea curand
Povara-atator lungi dureri
Eu am venit cu un singur gand
Sa fiti mereu mai tari ca ieri.

Oameni batrani acum carunti
Cand cerul iernii se dezgheta
V-aduc colind de peste munti
Pentru a va trezi la viata.

Chiar daca astazi li se pare
Ca-i greu cu voi,ca-i bine aici
Dar voi ati fost puterea mare
Chiar daca astazi sunteti mici.
Copiii vostri,necuminti
Sa-nvete de prin dictionare
Ca mai presus decat parintii
Nu poate fi nimic sub soare.

Si nu uitati,copii de piatra
Si sa va aduceti voi aminte
C-o sa imbatraniti odata
Si i-ati veghea si la morminte.

Nu le-a ramas decat privirea
Ce umbla prin paduri si munti
Ei au uitat ce-i fericirea
Unu-i An Nou sau unei nunti.

Acum cand stelele coboara
Acum cand ninge linistit
Eu va aduc colind de seara.
De dincolo de infinit.
Si peste geamul vostru nins
Colind pentru a voastra stea,
Sa nu plecati de pe cuprins
Cat viata-n voi va lumina.

Si daca fii vostri uita
Ca existati pe- acest pamant
Da,Doamne,o ninsoare multa
Sa ne-ngroape pan'la gat.

COLIND DE DOR-FELICIA FELDIOREAN
Miroase-a zapada,miroase a ger,
Miroase a seri de Craciun,
Cand linu-i mai lin si leru-i mai ler
Ti-aduc o colinda,om bun.


Colinda cu lacrimi,colinda de dor,
Miroase-a sarut si suspine
E seara si tare as vrea sa nu mor,
As vrea sa respir langa tine.

Miroase a viata,miroase-a destin
M-as rupe-n buati pentru tine,
Dar stau si mai plang la o cana cu vin
Caci cel asteptat nu mai vine.


0 comentarii: